Onderzoek heeft uitgewezen dat er grote besparingen op Non Product Related-kosten gerealiseerd kunnen worden.
1 |
Inzicht: Het in kaart brengen van alle uitgaven die gedaan worden binnen een organisatie. |
2 | Onderhandelen: Nadat Promitis inzicht heeft verkregen van de ingekochte producten en diensten, kunnen we gaan onderhandelen met de leveranciers over betere inkoopcondities. De extra besparing die hier te realiseren is, bedraagt nog eens 10 – 15%. |
3 |
Implementatie: De daarop volgende fase is de moeilijkste. Wanneer we de eerste twee stappen hebben doorlopen hebben we inzicht in de kosten en zijn de beste condities afgesproken. Nu gaat Promitis ervoor zorgen dat medewerkers ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de gekozen leveranciers en de afgesloten contracten. Het contract moet in gebruik genomen worden. De zogenaamde implementatie-fase.
|
4 |
Demand management: De laatste fase is nieuw. In deze fase wordt bekeken of bestelde producten en diensten wel nodig zijn geweest binnen de organisatie. Dit wordt ook wel “Demand Management” genoemd. De besparingen kunnen hier enorm zijn, iets niet kopen is nog altijd de beste besparing. |